fredag 24 juni 2011

Glad midsommar


Tiden går och jag vill inget annat hellre än att stoppa den! Sista dagen i skolan var för tre veckor sedan och tiden fram tills jag skulle börja sommarjobba kändes då som rätt långt fram eller nja det är ju i och för sig en sanning med modifikation. Alla som känner mig vet ju att jag har en liten men ack så liten tendens till att stressa och att allt måste vara under kontroll alias kontrollbehov och detta gjorde ju att jag givetvis redan visste vad varje minut av min obetalda semester skulle innehålla. För vissa är detta på gränsen till galenskap men för mig är detta ren avkoppling.

Jag har hunnit spela årets första golfrunda. Gick rent åt helvete om jag ska skriva i klartext men vad gör det när jag på håll nummer 16 flyttar fram golfklubbans skaft cirka tre centimeter och plötsligt går allt som en dans. Den som har sagt att golf inte är en svår sport vet inte vad han eller hon snackar om. Har också hunnit bada i havet en gång. Gör jag inte om igen, i år, i Sverige. Kramat om min bästis IRL som kidsen skriver. För er äldre (märk ordet er) betyder det in real life. Jag har också köpt min USA-biljett och den 16 december lämnar jag svinkalla Sverige för Californien och Mexico. Biobesök har också stått på schemat. Uppföljaren till 2009 års bästa komedi, Hang over 2. Inte lika bra som ettan men visst är det skoj, absolut och Bradly Cooper är sådant ögongodis att filmen får fem filmklappar av fem möjliga. En dejt har det också blivit. Eller rättare sagt två dejter med samma man men nej det ska inte klicka. Eller jo det ska klick på dejt ett men på dejt två gick klick och förväntningar från 100-0 på exakt 45 minuter. Lite synd för han var ju snygg och vältrimmad men vem har sagt att jag är ytlig. Jag? Nej! Eller jo men utseendet är ju inte allt som det så snyggt heter. Massa annat har också hänt, Stockholm, Karlstad, fester, men det hör väl en obetald tre veckors semester till. Tänk när jag är klar lärare och har ett helt sommarlov framför mig. Kommer jag överleva?

//Tezz

1 kommentar:

  1. Hej!
    vinnaren av det valfria märkesplagget/produten är nu utsedd och finns länkad längst ned i det gamla tävlingsinlägget som du

    hittar på KATEGORIER>TÄVLINGAR!! och sen är det bara scrolla tills du hittar inlägget! SUPERKUL ATT DU VAR MED OCH TÄVLADE!

    Nu har jag startat en till tävling där du har en ny chans att vinna valfritt märkesplagg/produkt från bla converse gucci, louis uitton osv precis som innan:)
    Det är bara klicka här på länke för att komma dit;
    http://vadfanskajagheta.se/2011/june/tavling-vinnvalfritt-markesplagg.html#comment

    SvaraRadera