söndag 12 juni 2011

Mia och Klara, tack

Det är sällan jag blir riktigt berörd av böcker eller radioprogram. TV-program grinar jag till allt som oftast men som sagt sällan till böcker eller radioprogram. Men när jag lyssnade på pod-versionen av Sommar i P1 med Mia Skäringer och Klara Zimmergren så fullkomligt brast det och det kändes i hjärtat. Äkta, ända in i själen!


Klara pratar om livet som singel och hur jävla svårt det faktiskt är och hur alla andra runt omkring tycker och tänker och mer än gärna berättar att när du minst anar det så står han där på Ica. Sluta leta bara så ska du se att du blir upp över öronen kär. Hon berättar också hur det på en dag (!) kan vända och hur det där paret helt plötsligt slängs tillbaka in i singelhagen för inget är för evigt eller för alltid givet. Hennes ord gick rakt in i hjärtat på mig och tårarna började kom. Efter Klaras inlägg tog Mia över och berättade om sitt äktenskap och hur kärleken dog men nyupptäckt passion för någon annan kom som ett paket på posten. Hur hon varje dag har dåligt samvete för sina barn och hur hon kämpar för att vara alla andra till lags. Mias ord gick också rakt in i mitt hjärta och mina ögon fylldes på nytt av tårar. Det handlar ju givetvis om igenkänning men dom satte ord på känslor helt otroligt bra. Befriande...


Du kan klicka här och lyssna på deras sommarprat. Har du tur berörs du minst lika mycket som jag gjorde. 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar