tisdag 5 mars 2013

Vasaloppet (fast annorlunda)

I söndags var det Vasaloppet. Inget som jag är så engagerad i, förutom att det gav mig en egen öppning att också utmana mig själv, fast på en cykel. På Nordic Wellness anordnades Vasaloppscykling. Man startar klockan 8.00 samtidigt som starten i Sälen går och slutar cykla när första deltagaren korsar mållinjen i Mora. Ett kul event som jag såklart ville delta i. 

En seg förkylning satt kvar sedan en vecka tillbaka och cykelträningen har fått stå tillbaka en del. Men klockan 8.00 i söndags satt jag på spinningcykeln och trampade igång med vetskapen om att jag skulle sitta på cykeln, i alla fall minst tre timmar och cirka 40 minuter. Det var jobbigt, svettigt men framför allt jätteroligt. Är man en inbiten cyklist som är nödig nog att åka på cykelläger till våren, ja då tycker man att cirka fyra timmars gemensam cykling med musik och storbildskärm är skitskoj. 

På söndag är det dags att lufta Juliete för första gången i år. Hon ska in på service i veckan så att hon liksom jag är i toppform inför premiären. En passning till gatubolaget - bort med allt grus!

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar