måndag 16 september 2013

Äntligen! Ett lchf-recept

Både Antti och jag är väldigt måna om vad vi stoppar i oss. Jag har tidigare ätit strikt lchf-kost och byte livsstil helt och hållet för 2.5 år sedan. Idag äter jag inte strikt lchf men jag äter en kost som innehåller begränsat med kolhydrater samt att jag undviker gluten i största möjliga mån. 

På söndagar äter vi tacos i min lilla familj och det är ett måste med hemmagjord guacamole och salsa alá Antti. Vi har ätit både mjuka och hårda skal som tillbehör men igår testade jag faktiskt att göra egna wraps enligt ett lchf-recept som jag läst om i tidningen Mat & Hälsa. Om man är van lchf:are så funkade dom riktigt bra och jag kommer att köra dessa framöver. Antti tyckte att de var helt okej med dom nya wrapsen (men jag kan tänka mig att han vill komplettera med andra skal också). 


Recept på tacowraps

Ingredienser (1 wrap)
1 ägg
1 msk cream fraish eller turkisk yoghurt
1 tsk fiberhus
salt
smör till stekning

Gör så här
Blanda ingredienserna och stek på medelhög värme i smör. Låt wrapsen svalna på bakplåtspapper.

//Theres

4 kommentarer:

  1. Kanske nästa tjejmiddag? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj kanske glömde skriva att de va ja ;-)
      Kram från en trött Emma som just överlevt sitt första föräldramöte som "riktig" fröken

      Radera
    2. Oj kanske glömde skriva att de va ja ;-)
      Kram från en trött Emma som just överlevt sitt första föräldramöte som "riktig" fröken

      Radera
    3. Hej Emma!
      Det kan det absolut bli :) Får boka in en tjejmiddag snart!
      Kram

      Radera