fredag 6 september 2013

Upp och ner. Ner och upp

Det blir tyvärr lite sporadiskt med bloggadet just nu. Inte för att jag inte vill blogga utan för att jag hinner verkligen inte prioritera bloggen, vilket är trist.

I helgen som var flyttade Antti och jag till vår nya lägenhet. Med allt vad en flytt innebeär så gick det bra. Problemet som nu kvarstår är att min hyresvärd nekar mig att hyra ut min etta i andrahand. Efter att Antti varit i kontakt med hyresnämnden så anser dom, precis som vi och Sveriges rikes lag att vi visst har rätt att hyra ut min lägenhet. Därför skickar jag in papperna till hyresnämnden idag! Vill min hyresvärd ha en fight så är det en fight han ska få. Han har inga som helst grunder att neka mig att hyra ut i andrahand så min fråga är, vad han är ute efter? Vill han åt lägenheten själv?

Det som påvekar oss mest är att vi står med två hyror och att min hyresgäst Victor inte kan flytta in så länge jag inte har ett godkännande på kontraktet. Min hyresvärd sätter alltså Antti och mig i en svår ekonomisk situation plus att Victor är bostadslös på obestämd framtid. Känns verkligen inte rättvist eftersom vi aldrig har gjort något fel eller försökt att fuska, ljuga eller för någon bakom ljuset. Vi har kört med öppna kort hela vägen. Man undrar ju om ärlighet vara längst?

I helgen ska jag umgås med vänner, hinna med några bra träningspass och bara njuta av att vara ledig i två dagar. Det är mycket i rullning och det känner kroppen av - tyvärr.

//Theres

1 kommentar:

  1. Åååå Men det är ju min gamla trappuppgång!
    Grattis till det bästa stället i stan!

    Mvh,
    P.

    SvaraRadera