måndag 20 september 2010

"Tycker du om Sverige röstar du inte in SD i Sveriges riksdag" Fredrik Reinfeldt

Valet 2010 är över. I mitt hjärta finns det både glädje och sorg. Tyvärr har sorgen tagit över hjärtat och hjärnan
något mer just för tillfället. Sveriges folk har sagt sitt och Sverige har fått ett nytt riksdagsparti. Sverige demokraterna (SD), ett främlingsfientligt parti med anknytningar till nazismen. Jag har länge trott att (SD) skulle komma in i riksdagen valet 2010 men hoppet om att Alliansen skulle få egen majoritet har fått mig att kämpa ännu mer. Det som inte fick hända hände...

Jag funderar på dom människor som tog valsedlar från (SD) och stoppade i sina valkuvert, hur tänkte dom? När man röstar så tar man ett ställningstagande. Det är sakfrågor och/eller ideologi som får dig att välja ett parti eller för vissa, flera olika partier. Men (SD) har en för mig luddig ideologi. Idag kan man läsa på aftonbladet.se om dom 20 nya riksdagsledamöterna. Dom flesta redogör att dom kommer att stödja vilket parti som helst bara dom får igenom sin politik. För dom spelar uppenbarligen inte ideologi någon som helst roll, bara dom får kasta ut invandrare ur Sverige så är dom nöjda. 

Några vettiga sakfrågor har dom inte heller. Bland annat säger dom att dom vill stoppa invandringen med 90 %. Dom vill att människor ska återvända till sina hemländer genom att satsa stora ekonomiska resurser på återvändarbidrag. "Dom ska återvända genom både morot och piska" säger en riksdagsledamot för SD. Dom anser att en muslim kan aldrig bli svensk. Dom tycker att hemspråkundervisningen i skolan ska tas bort. Jag mår illa! Vet folk vad dom har röstat på?! Om du har röstat på SD kan du inte då förklara för mig varför. Jag hoppas ju i och för inte att jag har några läsare som är så jävla dumma i huvudet att dom röstade på (SD)!! 

(M) valvaka i Göteborg

Men nu till den glädje som ändå finns efter valet 2010. För första gången blir en borglig regering omvald! Mitt eget parti (M) ökar och slår rekord, 30 %. (S) får 30.9 %. Det är historiskt! Alliansen har visat ansvar för Sverige. Det har folk sett och ger oss förnyat förtroendet. Det är enormt stort. Tack! Dessutom har vår statsminister lovar att han aldrig kommer att ta i (SD) med tång. Valrörelsen har varit fantastisk rolig och otroliga mål har uppnåtts. Bland annat hade partiet som mål att knacka 350 000 dörrar men vi knackade 500 000 dörrar. Jag har möt många människor, både dom som sagt "kämpa på vi behöver en Alliansregering", tackat oss för vår politik, tagit en knapp och satt synligt på jackan och då och då skällt på oss också. Men sammantaget har det varit underbart skoj, som alltid i en valrörelse. Detta var min 6:e och jag kommer alltid minnas den - av två anledningar. 

//Theres 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar