tisdag 12 april 2011

Mätt och belåten

Dag två på mitt nya liv har varit en bra dag förutom att jag nu är en fattigare person. Att rensa ur all mat som jag inte får äta längre och ersätta med mat som jag ska äta innebar att mer eller mindre allt bytes ut. Inte för att jag har haft massa chips och godis i skåpen utan för att jag har varit en slav under light-proukter bland annat. När jag gick på ICA:n idag kände det seriöst jättekonstigt att stoppa ner grädde, smör, fetta ostar, salami, röd mjölk, grekisk yoghurt, beasås (!!) och massa annan "tjockis"mat i korgen. Jag har aldrig gjort det förut, stoppat alla dessa varor i en och samma korg, min korg!


När jag kom hem rensade jag som sagt var ur kyl, skafferi och frys. Mamma fick med sig två påsar mat hem och ytterligare två påsar står kvar och väntar på pappa. Drottningsylten och apelsinerna kommer jag sakna! Jag har också bakat mitt första LCHF-bröd. Oppsies heter brödet och det blev självklart inte som vanligt bröd men tror det kommer funka som ett gott alternativ. I morgon tänkte jag testa att baka ett sesambröd. Återkommer med recension. 


Jag lovar att jag inte ska låta detta bli en kostblogg som bara kommer handla om kilon, LCHF-recept och träning men så här i början så är det både kul och spännande att skriva om och jag tro ni är minst lika nyfikna som jag på om det ska fungera. Tappa kilon genom att äta fett, ja den som lever (och följer min blogg) får se. 


//Theres

2 kommentarer:

  1. Hej Theres jag tror starkt på denna sortens diet, det kommer ifrån att jag inte kan äta vete utan må dåligt. Har försökt lchf och tyckte att det gick bra men jag åt inte tillräckligt med fett typ smör. grädde, feta ostar. Min mage tycker inte om mjölk produkter och åt soja och get istället men det är tydligen inte lika fett! Gick ner 5kg men var inte stenhård. Kanske skulle pröva igen och see om det kan vara något. Fast måste erkänna att andedräkten och dom otrevliga toalett besöken kan jag vara utan!!
    Lycka till Theres! kram Eva xx

    SvaraRadera
  2. Nu är vinnaren av klockan utsedd! Och jag har startat en ny tävling där du kan vinna en annan klocka! DU får jättegärna vara med och tävla igen. Länk till inlägget här:
    http://vadfanskajagheta.se/2011/april/tavling-vinn-svart-klocka.html#comment

    SvaraRadera