lördag 20 oktober 2012

Barn i flock...

...gör mig sjuk. Ja så är det. Sedan 1 maj 2011 har jag knappt varit förkyld än mindre sjuk med halsont, täppt näsa och hosta. Men efter en vecka bland barn och ungdomar kom förkylningen som ett brev på posten. Inte värre än att jag har kunnat jobba men min träning har blivit lidande vilket innebär att jag mår sämre, mentalt. Usch! Det blir än tydligare vad träningen har för betydelse, inte bara fysiskt utan även psykiskt. Jag mår helt enkelt dåligt när jag inte får lyfta vikter eller sitta på en cykel och trampa mig blöt av svett. 

Igår var jag med när kollegorna träffades för en after work på Ölrepubliken och jag kan inte önska mig goare kollegor. Dom får fem basketbollar av fem. Andra veckan på jobbet har också den varit bra. Jag inser att det är mycket som jag har kvar att lära mig och att göra men saker och ting faller mer och mer på plats och det är en skön känsla. Jag har bland annat börjat bjuda in olika idrottsklubbar som ska komma till skolan och hålla i lektioner för mina elever. Till exempel ska en Ultimate frisbee klubb i Göteborg komma senare i höst. Jag minns själv från min skoltid att det alltid var lite extra spännande när någon utomstående kom och hälsade på oss på idrotten. 


Annars så har veckan förutom jobb bland annat inneburit middag på Bistro Italiano där jag för ovanlighetens skull åt en portion pasta, magiskt gott. Sveriges match mot Tyskland chockade inte bara Sverige utan även mig. Jag som är svårflirtad när det gäller svenska landslaget i fotboll och som så många gånger svurit och tycker att dom underpresterar. Jag har ändrat uppfattning, i alla fall för stunden. Kaffe på stan med tjejerna från Idrottshögskolan, alltid lika inspirerande och roligt att träffa dom. Jag har också besökt IKEA där en ram inhandlades. En ny tavla som jag köpte i New York ska upp på väggen. Veckan har sprungit iväg men det går bra nu! 

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar