måndag 8 oktober 2012

Nystart

Det har gått i ett sedan jag landade från USA. Först min kusins bröllop och sedan full rulle med nytt jobb och förberedelser inför det. I helgen jobbade jag natt på anstalten. Det var kul att komma tillbaka och träffa alla goa kollegor och några nattpass då och då ska jag förhoppningsvis orka med även om jag numera, officiellt har påbörjat min karriär som lärare. Igår blev det en cykeltur på Juliete ihop med min (lilla)kusin Filip. Amundön tur och retur, totalt 3.7 mil. Apropå cykling är jag anmäld till Vättenrundan 2013. Tillsammans med Sportlife och Jim Berg ska jag, ihop med ett gäng andra cyklelfantaster träna ihop och sedan ska vi tillsammans ta oss de 30 milen runt Vätten 15-16 juni. Det ska bli jättekul och jag ser verkligen fram emot att också få nya cykelkompisar. 
Min arbetsplats. Dator kommer :)

Idag var min första dag på nya jobbet. Idrottslärare på Sannaskolan. 80%. 7 olika klasser från årskurs 3-9. Yes, det är full fart och jag blev inkastad direkt. Jag fick först min arbetsplats och sedan var det bara att bege sig till idrottshallen och möta första klassen. Man kunde tro att jag skulle vara nervös men nej, det fanns inte tid för det. Förmiddagen löpte på bra och så även eftermiddagen med elevensval i idrott. Känslan är stor att ha fått sitt första lärarjobb, nya kollegor och sina egna elever. Jag har inte hunnit smälta det men tids nog gör jag väl det antar jag. Om inte tidigare så lär jag göra det till helgen när jag lär ligger avdäckad någonstans av utmattning. Jag känner mig väldigt välkommen av alla och detta ska bli hur kul som helst. 

Efter jobbet idag blev det ett spinningpass på gymmet och sedan hem för att laga mat och förbereda några matlådor för veckan som komma skall. Det är något annat nu, det är inte studentliv utan det är en nystart som heter duga. 


//Theres




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar