torsdag 25 oktober 2012

Teknikhaveri

I dagens samhälle har vi byggt upp allt via teknik. Dom så kallade smartphone har fått en helt annan betydelse om vi jämför med vad den gamla hederliga mobilen var på sin tid. Min iphone (som är en del av mig) började krångla efter min USA-resa. Dags att köpa en ny och det gjorde jag. En iphone5 givetvis med tanke på min förkärlek till Apples produkter. Leveranstiden på den nya iphonen är hyfsat lång (upp till fem veckor) men den som väntar på något gott väntar inte för länge, eller?


I tisdags skulle jag göra en programuppdatering på min iphone4. Lånade jobbets wii-fee och började uppdatera. Med facit i hand skulle jag bara låtit bli att uppdatera och vänta på min nya mobil men inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att mobil-helvetet skulle krascha totalt. När uppdateringen var färdig skulle mobilen starta om sig, men nej (!) den valde att dö istället. TACK! Panik uppstod vill jag lova. Efter tre besök hos Telenor, två inkompetenta idioter och en dryg men något kunnigare säljare har jag, observera; jag och inte killarna på Telenor lyckats få igång min kära mobil igen. Jag har på något oförklarligt sätt lyckats återskapa min kontaktbok (nästan i alla fall) och dessutom på kuppen sparat 2300 kronor. Jag känner ett litet lugn inombords och har säkerhetskopierat mobilen ungefär 18000 gånger nu. Tyvärr är allt annat i mobilen är borta, så som bilder till exempel. En del bilder finns sparade på datorn men tyvärr inte alla. Men skam den som ger sig!

//Theres


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar