måndag 15 oktober 2012

Lchf. Del 2

Efter att ha kommit in i nya jobbet så gott det går efter en vecka så känns det fortfarande väldigt bra. Jag trivs och känslan är att Sannaskolan trivs med mig. 

Eller?
Jag har varit hemma i Sverige i snart tre veckor (lika länge som jag var ute och reste) och som jag skrivit tidigare, det har gått i ett sedan hemkomsten. Bara det att hinna laga mat och bunkra upp med matlådor är ett projekt. Det är fortfarande lchf som gäller för mig men med viss modifikation. Jag har idag gått ner totalt 23.3 kilo. Dom sista två kilorna var verkligen inte mening men plötsligt stod vågen på minus 2 kilo till. Det är första gången någonsin skulle jag tro som jag inte vill gå ner mer i vikt. Jag är nöjd nu och har nått mitt mål med råge. Jag har dessutom inte råd med en ny garderob, igen. Det är alltså här som lchf med modifikation kommer in i bilden. Jag mår fortfarande väldigt bra av lchf-mat men har lagt till saker som till exempel torkad frukt, och rotfrukter är okej att äta. Det som jag fortfarande väljer bort är bröd, pasta, ris och socker i störta möjliga mån. Sedan är ju fortfarande smör och grädde är ett måste hemma hos mig. För att inte tappa mer i vikt så blir det något mellanmål extra under dagen. Det är dags att börja nästa resa nu - att hålla vikten. 

Idag har jag tagit mig tiden att laga köttfärsås med massor av grädde i samt ungsgratinerad kassler med basilika och prästost. Till detta kommer det att serveras lättstekta sockerärtor eller babyspenatsallad. 

//Theres


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar