söndag 30 september 2012

Helt slut

Nu är jag hemma! Landade i onsdags morse och sedan dess har det varit full fräs minst sagt. Jag kom hem, sov några timmar, packade upp och sedan var det dags att försöka sova igen. Lider av jet-leg efter varje resa och så även denna gången. På torsdagen träffade jag mamma som tog med mig på jullunch (!) som hennes vän Anders Nyströms företag ConEra bjöd på. Det var tvära kast, ena dagen solar jag på Miami beach och nästa dag så äter jag jullunch. Kul med ett omväxlande liv. På eftermiddagen trillade jag förbi gymmet och körde sönder mina ben, vilket var skönt efter en lång resa i kroppen. En tur till frisören och sedan var det dag att träffa min toastmaster-kollega, Johan. I helgen skulle nämligen bröllopsklockorna ringa och jag hade fått frågan om jag ville vara toastmade och vem tackar nej till ett sådant ärofullt uppdrag. Men det krävs en hel del förarbete och tiden var knapp för oss även om Johan hade gjort det tyngsta jobbet medan jag gled runt i USA. I fredags blev det ett varv på stan för att fixa dom sista detaljerna inför bröllopet. På eftermiddagen gick jag på arbetsintervju, och jag fick jobbet. Yeah! Ett vikariat som idrottslärare på Sannaskolan i Majorna. Jag kommer att jobba 70% vilket passar mig bra så här i början. Den 8 oktober gör jag debut som lärare - på riktigt!

Igår var det alltså dags för min (stor)kusin Markus att gifta sig med sin Camilla. Bröllopet var jättefint och brudparet fullkomligt strålade. Efter vigseln bjöd Nääs slott in till bröllopsfest och jag tillsammans med Johan bjöd på oss själva, gång på gång. Vi var själva nöjda med vår insats  och brudparet tyckets efteråt också vara nöjda. Jag skulle egentligen sova kvar på Nääs slott men när jag blev erbjuden skjuts hem till Göteborg så lockade min säng mer än ett hotellrum. Så 700 kronor åt skogen men pengar är bara pengar, och jag har ju fått jobb (haha). Skämt å sido, 700 kronor är mycket pengar men i morse när jag vaknade i min egna lägenhet var det helt klart värd det. Idag har varit en ren slappdag vilket både min hjärna och min kropp behövde. Det har varit en intensiv månad men det är så jag vill ha mitt liv, full fart framåt!

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar