tisdag 25 september 2012

Sista dagen

Idag ar var sista dag pa resan. I morgon flyger vi bada tva hem, fast at var sitt hall. Jennifer tillbaka till Kalifornien och jag hem till Goteborg. Tva veckor gar fort nar man far gladjen att umgas med sin basta van 24/7 och dessutom far uppleva allt som vi har upplevt. Det ar i skrivande stund svart att smalta allt, det gar bara inte. Men med tiden och med alla bilder till hjalp sa ska jag blicka tillbaka pa dessa tre veckor som jag varit pa resande fot och bara forundras over allt som jag fatt se och uppleva. 

Idag borjade vi dagen med att besoka omradet Everglades och en aligatorfarm som hette Gator park. Vi fick aka airboat ute i traskmarkerna och fick se tre vilda aligatorer, om an bade sma och lite halvgomda i vattenbrynet. Efterat fick vi se en "show" dar en man visade olika djur som finns i omradet. Maktigaste och mest skrackinjagande var den cirka fem meter langa aligatorn. Efter Gator park korde vi till Miami beach (skam den som ger sig, vi vill sola!) for ett nytt forsok till sol. Tro det eller ej efter allt regn men idag har vadret pa var sida och vi fick nagra harliga timmar pa stranden. Pavag tillbaka bilen mote vi tva killar som fragade oss (!) om vagen till den kanda tatueringsstudion Miami ink. Efter lite googlande upptackte vi att studion lag ett stenkast ifran var vi befann oss sa fem minuter senare stod vi utanfor kanske varldens mesta kanda tatueringsstudio. Val dar inne kande vi igen en av killarna, Yoji. Lite kandis spotting i alla fall. 

Nu ar vi ater pa vart hotell och forbereder oss for var sista middag ihop pa atta mander. Att vi ska aka ifran varandra i morgon ar ett samtalsamne som vi inte namner for varandra. Om vi inte pratar om det sa finns det inte? Men allt roligt har ett slut, sa ar det och denna resa har varit helt fantastiskt. Forst sex dagar i New York tillsammans med mamma och sedan road-trip fran New York till Miami. Wow!

Jag hoppas ni som foljt min resa via bloggen uppskattat mina inlagg och ni ska veta att jag ar jatteglad att ni vill folja mig och mina aventyr. Tack ska ni ha! Pa onsdag landar jag i Sverige, vi ses da. 

Over and out. 

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar