fredag 14 september 2012

Shop til you drop

Ett axplock
Idag borjade jag min dag med en liten loptur (ja det tranas en del pa semestern. Punkt). Vi styrde sedan The Beast mot Leesburg, en stad med bra shopping. I fem timmar promenerade vi runt ett stor shoppingcentrum och jag fick shoppa loss rejalt. Sa pass rejalt att min extra resvaska som jag tog med over nu ar full. Ni som foljt mig och aven min blogg vet att sedan 1 maj 2011 har jag tappat drygt 20 kilo i vikt. Fran en storlek 44 till en storlek 34/32. Jag har inte behovt byta garderob en gang utan fler ganger. Jattekul men dyrt. Att da aka till USA och shoppa gor det hela bade roligare men ocksa betydligt mer lonsamt. Det jag har kopt hade for mig inte varit losbart hemma i Sverige. Det ar inte bara byxor som maste kopas nya, underklader, traningsklader, ja till och med skor. Jag har tappat en skostorlek, fran 36 till 35. Hur som haver, en full resvaska senare fortsatte vi mot en liten stad, Charlottesville. Har ligger University of Virginia och vi bor mitt inne pa ett enormt campus. Jennifer minns bland annat tillbaka pa sina tre ar som student i Birmingham, England och hon blir faktiskt lite sentimental nar hon minns och berattar for mig. I morgon aker vi vidare mot nasta stad som heter Charlotte och som planen ser ut nu ska vi tillbringa helgen i Atlanta. Men nar man ar pa road-trip sa kan vad som helst handa, det ar liksom charmen. 

Jag kan avsluta detta blogginlagg med att beratta - det ar inte synd om froken Borjesson inte!

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar