torsdag 20 september 2012

Costco is my heaven

Igar gjorde jag min sista shopping for den har resan. Jo det ar sant, min (extra)resvaska ar nu officiellt full. Nar jag besoker USA ar det en affar som jag verkligen vill besoka, det ar Costco. Alla som varit dar forstar mig. Det ar en enormt stor lagerlokal, en mycket oinspirerande lagerlokal vill jag pasta. Dom saljer allt du kan tanka dig, ungefar som ICA Stormarknad fast american size. Men till skillnad fran ICA Stormarknad saljer Costco allt i storpack, i bulk och till sjukt laga priser. Till exempel kopte jag 800 bomullsrondeller for 50 kronor, tre flaskor linsvatska for priset av en jamfort med Sverige och fyra flaskor gillette raklodder for 30 kronor. Nackdelen for mig ar ju som sagt att allt saljs i bulk, storpack, och da menar jag verkligen storpack men det finns saker pa Costco som ar ett maste for mig, I love Costco men varfor finns inte Costco i Sverige?!

Idag har vi kort fran Tallahassee och har nu hamnat i Tampa, Florida. Efter att ha atit middag pa en Karibisk restaurang med havsutsikt och toner av karibisk musik landade vi pa hotellrummet igen, ganska trotta. Jennifer har i over en vecka letat efter crossfittavlingar i TV-tablan och gissa om vi hade tur ikvall. Tva timmar crossfit - varldens fittaste man, sa fram med jordgubbar (fran Costco of cours), vin och en pase chips. En battre kvall for tva crossfitfralsta tjejer far du leta efter. Skal!

Fortsattning foljer...

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar