tisdag 16 april 2013

Kusinvitamin

Min kusin Filip skickade två bilder till mig för ett tag sedan och jag blev så glad när jag såg dom. Tror knappt att det finns bilder på oss tre i vuxen ålder nämligen. Eller, det gör det säkert men inte som jag har fått se. I september förra året gifte sig min storkusin Markus med sin Camilla. Ett fantastisk fint bröllop på alla de sätt. Jag personligen fick äran att vara toastmade och det var grymt skoj att både få vara med i planeringen men också att få äran att genomföra det hela. 

Jag har vuxit upp med mina kusiner, Markus och Filip, fast på avstånd får man väl ändå säga. Vi umgicks som barn på släkträffar och kalas men mer än så blev det inte. Idag, när vi är 26, 31 och 36 år gamla umgås vi mer. Vi träffas inte jätteofta men då och då ses vi över en öl eller två och det är alltid lika trevligt. Vi har ju trots allt en liknande bakgrund i och med att våra föräldrar är syskon med varandra. Vi förstår varandra på en del saker, som för en utomstående kanske kräver en djupare förklaring. När jag skriver blogginlägget så får jag svårt att formulera orden, men det är en känsla som finns där. Jag tycker om mina två kusiner väldigt mycket och jag är glad att jag har dom!


//Theres


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar