torsdag 3 november 2011

Mitt icke problemfria liv

Detta blogginlägg har jag dragit mig för att skriva men nu är det dags känner jag. Jag vill ändå förmedla till er, mina kära läsare att jag inte lever ett problemfritt liv, även om det många gånger verkar så. Jag är precis som ni, en vanlig människa. 

Den uppmärksamme har eventuellt någon gång sett att jag har långa ögonfransar. Yes, så är det. Jag får ofta frågan om dom är äkta och en hel del komplimanger för mina långa ögonfransar. Jättekul och ja, dom är 100% äkta. Men det är faktiskt inte alltid lätt att ha långa ögonfransar ska ni veta. Dom ställer till problem, problem som är riktigt irriterande.


- På sommarhalvåret bär jag mer eller mindre alltid solglasögon (älskar solglasögon!). Men ögonfransarna går emot glaset på insidan vilket medför att jag inte kan använda alla modeller jag vill. Dessutom behöver jag putsa dom ofta eftersom ögonfransarna "kladdar" ner glasets insida.
- Ibland växer en ögonfrans lite som en vilddjungel och jag behöver frisera och hjälpa hårstrået på traven. Problemet är när hårstrået väljer fel väg och växer in mot ögat och skaver mig till dess förbannelse i (!) ögat. Detta problem råkar nog många andra också ut för men med tjocka och många fransar som jag är lyckligt lottat med är det svårt att frisera utan att frisera hela ögonfransraden, typ. 

Nu vet du hur jag har det. Men jag överlever...

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar