tisdag 22 november 2011

Julstämning. Till och med hos mig.

Utanför mitt fönster strålar vår flaggstång som en ljusgran alá Liseberg. Jättefin men jag blev väldigt överraskad när jag upptäckte det förra veckan. I år satsar dom det lilla extra i Kålltorp. Nu på söndag är det första advent och det ska jag fira med att sätta upp advetsstjärnor i mina fönster. Eftersom jag dom senaste åren inte firat jul hemma i Sverige så blir det inga tomtar, renar eller rött glitter men adventsstjärnorna har jag faktiskt lagt ner både tid och pengar på att införskaffa mig, så upp ska dom alla gånger. Jag brukar inte ha någon julkänsla men i år har den om än lite krupit fram. Kanske är det av den enkla anledningen att den 24 december, på julafton kommer jag vakna i Tulum, Mexico och den svenska julstämningen kommer vara väldigt långt borta just då. Eller beror det på att den uteblivna vinter med snö, is och slask gör att jag innerst inne är lite extra glad. Jag vet inte vad min julstämning beror på men jag vet att jag ser fram emot adventsstjärnor, glögg, lussekatter (lchf såklart) och julsånger i mängder - i alla fall fram till den 16 december. 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar