onsdag 1 februari 2012

Lätt som en fjäder (inte riktigt men på god väg i alla fall)

Jag vill dedikara detta blogginlägg till alla er som är en så kallad do:er. 

Idag är det exakt åtta månader sedan jag förändrade mitt liv. Träning och idrott har alltid legat mig varmt om hjärtat men trots det så förändras kroppen. Jag har mer eller mindre alltid haft en dålig relation till min kropp - tills idag. 15 kilo lättare. Från storlek 44 till 36. Från kärlekshandtag till smal midja. Mina största fördelar med min viktminskning är att mitt självförtroende är tillbaka, att jag mår bra och att allt har blivit lättare, bokstavligt talat. En titt i spegeln och jag kan vara nöjd. 

Det är många som snackar, framför allt märks det på gymet och (!) facebook (jo då, nyårslöften bara haglar). På mitt gym har jag tränat i sex år. Det finns en hel del som har kommit och gått men vi är ett gäng som kämpar på. Nickar åt varandra och hejar uppmuntrande, oavsett om det är januari eller juli. Utmaningen är nämligen inte att träna i två månader och sedan ge upp och återgå till sitt "bekväma" liv. Utmaningen är att hålla ut och genomföra en förändring - för livet. En bra balans mellan kost, träning och hälsa kommer bara att ge dig fördelar! 

Det finns kanske dom av er som läser detta och som står i ett vägskäll till en förändring. Er hoppas jag att jag kanske kan inspirera med min resa. Kan jag - kan du!

Bilderna är från januari 2011 (Thailand) och januari 2012 (Mexico).
Bilderna: Jennifer Lee-Thuresson.







//Theres

10 kommentarer:

  1. Du e så jävla SNYGG och inspirerar mig till tusen! Precis som du säger kan du så kan jag
    Sjukt vilken skillnad det är, verkligen häftiga jämförelsebilder du fått fram Kramar /Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Klar du fixar det. Det är bara att bestämma sig och sen köra hela vägen fram. Lycka till :)

      Radera
  2. åå jag blir så peppad Theres!!! Jag vill också, just nu väger jag hela 17!! kg över min idealvikt! Kan du så kan jag :) kram MArie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Klart att du också kan. Kör hårt och ge dig inte för än du är just 17 kilo lättare. Lycka till!

      Radera
  3. fan va snyggd du är också :) men det va du redan innan! /Marie

    SvaraRadera
  4. Man lovar, man börjar, man levererar! Stoltare kan ingen vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du och jag är två levande bevis på hur man levererar!

      Radera
  5. Grymt jobbat!! / JL

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt bra jobbat, snygging! :D

    SvaraRadera