torsdag 2 februari 2012

Strömlös och propplös

Igår blev en lärorik dag på flera sätt. På förmiddagen skulle jag iväg och testa kettelbells tillsammans med en vän för första gången. Strax innan jag skulle sätta mig i bilen och gasa iväg så tänkte jag bara platta min hästsvans (Ja jag hör dig men det finns män på gymet, okej!). Jag konstaterade att plattången inte fungerade och att en liten brun sladd hade lossnat. Men om man trycker tillbaka sladden där den lossnat ifrån borde det väl gå bra, eller? Svaret är ett tydligt och bestämt nej! Det small till och halva mitt hem blev strömlöst. Lite panik uppstod. Klockan tickade och jag började febrilt leta efter mobilen. För när det händer något som jag inte kan kontrollera ringer jag min pappa. Han kan nämligen allt. Jag förklarade situationen för pappa och han frågade; 
- Hittar du proppskåpet? 
- Ja det gör jag, svarade jag glatt.
Men sen tog det liksom stopp på det glada. Hur vet man vilken propp som gått sönder? Är man dessutom kort i rocken och bor i en lägenhet som har högt i tak är man mer eller mindre körd. 


Pappa förklarade pedagogiska hur jag skulle göra för att byta propparna samtidigt som han inte riktigt kunde förstå att jag inte hade några proppar hemma. Men herregud, det har aldrig hänt mig tidigare. Uppenbarligen! Jag fick släppa proppskåpet och hasta iväg till träningen med en oplattad hästsvans. Och mina vänner, Kettelbells är för dom tuffaste. Efter träningen blev det ett besök hos Järnia där proppar V10 och V16 samt en ny plattång införskaffades. Glad i hågen kom jag hem och byte fyra av sex proppar och vips, återigen ström. 


Tips, laga inte plattänger med lösa sladdar när dom sitter i eluttaget. 


//Theres

2 kommentarer:

  1. Bästa Theres.
    Efter allt som var emot denna dag så står du till sist som vinnare ändå. Kanske några kronor fattigare(propparna) och kanske med träningsverk(cattlebells)men du har vunnit kunskap!!

    Bästa Bo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa Bosse!
      Du har ju, som alltid, så rätt :)

      Radera