fredag 10 februari 2012

Nu får det räcka? Nu får det räcka!


I onsdags fattade lokala resursnämnden beslutet om att dra in femtillståndet för krogarna i Göteborg och att dom istället tvingas stänga klockan tre. Ärendet ska nu via kommunstyrelsen till kommunfullmäktige för ett slutgiltig avgörande. Som det ser ut nu är det bara (M), (FP) och enstaka ledamöter som är emot förslaget. Som föredetta ersättare i kommunfullmäktige blir jag helt galen när jag följer debatten. Hur kan klåfingriga politiker tycka att dom vet bättre hur jag ska leva mitt liv än jag själv?! Jag är medveten om att polisens åsikt i ärendet väger tungt men det räcker inte för mig. Varför lyssnar man inte på krögarna och deras argument? Det finns alltid två sidor av ett mynt. 


Detta är mycke en principfråga för mig. Politiker ska inte in och pilla och detaljstyr mitt eller andras liv. Göteborg är en evenemangstad, eller vi vill i alla fall vara en. Staden vill kunna konkurrera med övriga världen om större evenemang där vi kan använda oss av våra stora arenor, visa upp vår vackra stad och allt vad den har att erbjuda. Med det kommer ett pulserande nattliv, och inte svartklubbar som drivs av icke-önskvärda-personer-med-mycket-tveksam-bakgrund-som-kommer-tjäna-ännu-mer-svarta-pengar-för-att-politiker-med-dåligt-omdöme-och-maktbegär-inte-tänker-länge-än-näsan-är-lång! 


Själv har jag skrivit på en namninsamlingslista emot förslaget. Klicka här och skriv under du också. För som Per Gustafsson (FP) säger till Göteborgs Posten ...om tillräckligt många protesterar så innebär det att beslutet är felaktigt... Och helt rätt har han ju i det. Politiker är valda av oss för att föra vår talan - inte för att bestämma över huvudet på oss!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar