tisdag 10 juli 2012

God morgon eller god kväll?

Efter att ha varit ledig i nästan två veckor är jag nu återigen hemma i Göteborg och har börjat jobba igen. Jag gick på, som vi kallar det, tung nattvecka igår, vilket innebär att jag jobba två nätter - ledig två nätter - jobbar tre nätter. Förutom att man är konstant trött så ger det bra med pengar vilket inte är helt fel med tanke på att om 57 dagar åker jag till USA och med tanke på det så är det definitivt värd att vara lite extra sliten. 


Fördelen, förutom pengarna då, är att jag har hela eftermiddagen på mig att faktiskt hitta på saker och i mitt fall blir det att fokusera på träning. Det känns extra viktigt att inte tappa träningen bara för att jag jobbar natt. Jag vet dessutom att jag mår bara dåligt, både fysiskt och psykisk om jag inte tränar så att kunna prioritera på träning även när jag jobbar natt känns jättebra. Idag har det blivit en tur på 7 km och Skatås bjöd på underbart klibbigt väder. Jag till skillnad från många andra tycker faktiskt att det är skönt att träna när det är ljumet och småregnar ute, har inga problem med det alls. Svettigt och svalakande på en och samma gång. Nu blir det till att äta och vila innan ytterligare en natt på kåken väntar mig.


//Theres


Ps. Idag har jag testat mina lchf-bars för första gången. Jag säger bara; mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar