tisdag 17 juli 2012

Tillbaka i verkligheten. Dags att levererar

Efter att ha jobbat fem nätter förra veckan och avslutat med att jobba trippelnätter är jag nu åter tillbaka i min verklighet. I söndags upptäckte jag att jag hade svarta ringar under ögonen och tröttheten visste inga gränser. Bästa sättet att återkomma är sömn och träning. Igår blev det till att sova ut på förmiddagen och idag blev ett besök i tvättstugan och sedan en tur på Juliete. När jag kom till Mölndal och skulle cykla mot Frölunda blåste det så mycket att jag och Juliete höll på att gå omkull, motvind är en cyklists värsta fiende!


Tänkte passa på att bjuda på ett gott recept, hallonmousse. Bjöd mina kollegor på detta i lördags och det blev tummen upp från alla. En efterrätt som passar både lchf:are och icke lchf:are helt enkelt. 


Hallonmousse (4-5 portioner)
Du behöver: 
200 gram hallon
3 gelatinblad
2 dl grädde
Sötning efter smak
Gör så här:
Lägg gelatinblanden i kallt vatten, minst 10 minuter. Mixa hallonen och passera dom om du vill ha bort kärnorna. Lägg hallonen i en kastrull och koka upp. Ta av hallonen från spisen. Krama ur gelatinblanden och rör ner dom i hallonen så att gelatinet fördelas väl. Söta med sukrin eller agavesirap efter smak. Låt svalna. Vispa grädden och rör ner ungefär en tredjedel i hallonen och vänd sedan ner hallonsmeten i den resterande grädden försiktigt. Ställ i kylen. Till servering, toppa med hallon och pudra sukrin över moussen. 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar