torsdag 5 juli 2012

Spa - det kan inte blir fel, eller?

Jag är en nog en ganska luttrad spabesökare. Eller luttrad och luttrad, jag har varit på spa ett 10-tal gånger inklusive en sparesa till Budapest, och den resan är en berättelse i sig, tro mig. Hur som helst, förra veckan besökte min vän Emma och jag Hotell 11 på Eriksberg för en eftermiddag med massage, pool och bastubad. Väl på plats mötes vi av en jättego och söt tjej började med att stoppade ner våra fötter i var sitt fotbad. Sittandes i var sin fåtölj plaskandes med fötterna i baljorna så händer det som helst inte ska hända. Brandlarmet gick. Från våning sju skulle vi ta oss ner genom nödutgången, kanske inte rikitgt vad vi hade hoppats på i den inledande fasen av vår spa-eftermiddag. Väl nere i lobbyn blev vi uppskickade igen - brandövning - tack för den televerket. Jag kunde väl i alla fall få se några snygg brandmän som tack för besväret?!

Eftermiddagen fortsatte dock i ett lugnare tempo till vår uppskattning. Vi bjöds på massage med varma stenar och rygginpackning. Efter behandlingen tog vi oss upp till 11.e våningen, takvåningen där utomhuspool och bastu väntade på oss. En riktigt skön eftermiddag i avslappnande miljö med trevligt sällskap blev det trots den lilla fadäsen några timmar tidigare. 


//Theres


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar