måndag 30 juli 2012

Då var vi igång

OS 2012 har börjat. Invigningen i fredags hade jag verkligen sett fram emot, men som ett upphetsat barn på nyårsafton somnade jag cirka 45 minuter in i Londons storartade invigning. Så trött var jag tydligen. Men, men, det är idrotten som är höjdpunkten och hittills har det varit mest fokus på simning för min del. 


Sara Sjöström, återigen blev hon fyra i 100 meter medley igår. Såga henne inte, hon är bara 18 år gammal och hon kommer att leverera. Ryan Lochte, USA, do I need to say more?! Okej, USA förlorade lagkapen mot Frankrike igår men Lochte, ojoj. Ett skifte har skett på toppen av herrsimningen. Lochte utklassade Phelps i finalen på 400 meter medley. Phelps blev "bara" fyra, inte änns en medalj för storfavoriten (?). Kan han ändå nå sitt mål på 19 OS-medaljer? Den som lever får se men jag har helt klart en ny favorit, Ryan Lochte. Kinesiskan, 16 åriga Shiwen Ye visade på en otrolig simning när hon tog guldet på 400 meter medley i lördags. Men driekt efter hennes målgång var spekulationerna igång, dopad? SVT:s Jonas Karlssons gör en mycket intressant och sevärd OS-krönika om kenisiskan. Till OS-krönikan: kan inte en kvinna besegra en man?


Vi lämna simningen för en stund. Emma Johansson slutade sexa efter ett regnigt och slitit linjelopp i cykel. En helt okej insats blir mitt betyg. Jörgen Persson (pingis) är utslagen efter sin andra singelmatch. Trist men med sina sju OS i bagaget är han en legend helt klart. Fotbollsdamerna gör en finfin insats mot världmästarna Japan. 0-0 slutar matchen och jag tro att det kan bli något stort för Schelin och dom andra. Däremot, utan att själv ha sett matchen i helgen, gör handbollsdamerna en mindre bra insats när dom förlorar mot Danmark. Bara att hålla tummarna att tjejerna höjer sin nivå rejält. Handbollsherrarnas premiärmatch mot Tunisien var betydligt roligare, 28-21 slutade den matchen. 


OS-fortsättning följer...


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar