onsdag 1 augusti 2012

(mitt)Os i punktform


  • Sverige har tagit sin första OS-medalj i London. Stort grattis till Sara Algotsson Ostholt som tog hem en silvermedalj i fälttävlan igår. Att det var snubblande nära ett guld var ju en smula surt men ett silver som var för mig rätt oväntat, det är stort. 
  • Tessan har fått en diagnos, äntligen! Ett diskbråck. Men med rehab så blir det ändå ett försök på 50 meter fritt. You can do it!
  • Michael Phelps blev historisk igår. Jag tycker det är riktigt häftigt att han numera har 19 OS-medaljer var av 15 är guld. Om det inte är att vara en stor idrottsaktör, nej då vet jag inte vad man måste åstadkomma. 
  • Svenska damerna i fotboll spelade 2-2 mot Kanada. Jag hade dock väntat mig betydligt mer av den matchen. Dom slutade i och för sig 1:a i gruppen och är lätt vidare till kvarten. Där väntar dock Frankrike, kan bli svårt men om dom taggar om, spelar på sitt yttersta, då vinner dom. 
  • Det amerikanska herrlaget i basket spelade mot Tunisien igår natt. Jag såg tredje och fjärde period och wow, vilken utklassning. USA vann med över 50 poäng. 
  • Jag såg delar av finalen i gymnastikens mångkamp igår. USA:s damlag tog hem guldet. Men vem som tog vilken medalj är dock ganska ointressant för mig. Det jag är sjukt fascinerad av är gymnasternas otroliga fysik. Kan dom vara dom mest kompletta idrottsutövarna i hela OS?
  • Att IOK:s 109 deligater glassar omkring under OS, ja det är ingen information som gör att jag höjer på ögonbrynen. Dock blir jag, liksom andra upprörd när man kan läsa i engelska tidningar om halvtomma läktare därför att IOK:s medlemmar väljer att inte dyka upp. Detta på bekostnad av den "vanliga idrottsintresserade svensson" som inte får en biljett överhuvudtaget. Ett sistaminuten biljettsystem är på gång?
Idag planerar jag mitt liv efter simningen, försökshiten på förmiddagen och finalpassen ikväll. Tempoloppen, både herrar och damer. Vi har svenska hopp som kan skrälla(?)! Ska även försöka hinna med att se dom svenska handbollsdamerna, som hittills inte varit en rolig saga. 

OS-fortsättning följer...

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar