fredag 31 augusti 2012

Gott nötbröd

Jag har hittat ett recept på så kallat "två-minuters-nötbröd" på hemsidan; lchfrecept. Jag har testat och blev glatt överaskad. Både att det smakade gott men också enkelheten att göra brödet. Jag valde dock att steka mitt bröd i en stekpanna men du gör precis som du vill beroende på hur mycket tid du har.
bild från www.lchfrecept.com

2 minuters nötbröd (1-2 portioner)
Du behöver:
1 dl mandelmjöl
1 ägg
25 gram smält smör
salt
Gör så här:
Smält smöret. Vispa ägget hårt (cirka 3 minuter), tillsätt mandelmjöl och salt och blanda väl. Bred ut smeten på en tallrik och in i mikron på 2 minuter. Brödet är klart när det stelnat.
Jag valde att steka mitt bröd i stekpanna. När brödet stelnat så vände jag det likt en pannkaka. Servera med smör och valfritt pålägg.

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar