lördag 25 augusti 2012

Tiden går

Återigen, det var ett tag sedan jag bloggade. Jag bloggar när jag hinner och på sista tiden har jag helt enkelt inte hunnit. Jobbet tar mycket tid (jobbar långa dagar) och när jag väl är ledig så ska det tvättas, städas, handlas, umgås, tränas, ja allt annat ska då hinnas med. Och bara för att man inte har man, barn och hund är mitt schema fullspäckat mer eller mindre jämt. 

Många undrar hur det går för mig att söka jobb. Det går, även om jag hade önskat att det gick bättre. Eller säg så här, jag hatar LAS (lagen om anställningskydd). Eftersom det är främst inom kommunen jag söker jobb så är det i och för sig många annonser som ligger ute men mest som skådebröd skulle jag tro. Jag har sökt cirka 50 jobb och två intervjuer har det blivit hittills. Att jag har något lärarjobb den 1:e oktober, ja det tror jag men att det kommer vara ett fast jobb, nej det tror jag inte. Ett längre vikariat på sin höjd eller ett tim.vikariat, och någonstans måste jag ju börja för att få erfarenheten eftersom det tycks vara det som jag faller på...
Om du undrar var jag spenderar min rast :)

Nu låter det som att jag är bitter men så är det verkligen inte. Tvärtom, jag har bara fyra pass kvar på anstalten och sedan väntar semester och USA i tre veckor. Väl hemma igen ska det bli jättespännande att äntligen efter 4.5 år få testa mina vingar som geografi- och idrottslärare.

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar