tisdag 7 augusti 2012

Vecka två: OS fortsätter

Som ni märker så är det lönlöst att hoppas att jag ska blogga om någonting annat än OS dessa två veckor. Mitt tips till dig som är fullkomligt ointresserad;
1. Återkom till bloggen någon gång nästa vecka,
eller
2. Läs, lär dig och gläns med "ditt nya intresse" vid tre-fikat på jobbet.

Helgen som har gått har bjudit på nya svenska medaljer! Vi är uppe i hela sex stycken nu. Sveriges första guld kom i starbåt när Lööf och Salminen oväntat kammade hem första platsen framför snöpna och bortgjorda britter. Även Rasmus Myrgren lyckades i söndags säkra en ny bronsmedalj i laserseglingen efter en hel del dramatik. En protest hade lämnats in mot Myrgren och vid målgång var det fortfarande oklart huruvida bronset var säkrat eller inte. Protesten ströks senare i efterhand och medaljen var ett faktum. Ytterligare en bronsmedalj till Sverige säkrades i söndags, Johan Eurén, brottning, 120 kilos klassen. Jag såg dessvärre inte matchen själv men grymt roligt! 

Helgens OS-höjdpunkt för min del var utan tvivel finalen på 100-meter herrar. Ett historiskt lopp i många avseenden. Gatlin, Gay, Powell, Bolt och Blake - alla stod dom på startlinjen. Att Bolt skulle vinna - det visste jag. Att Bolt skulle hyfsa till ett av sina rekord - det visste jag också. Att det inte blev nytt världsrekord - lite synd men förhållandena var inte optimala och Bolt har ju trots allt visat upp en sviktande form. Han är inte på samma nivå som för fyra år sedan i Peking. Men jag tror att vi kommer att få se honom på sin absoluta topp igen innan han lämnar över tronen till...Yohan Blake?

Vi har i skrivande stund två (svenska)finaler att se fram emot i morgon, K1 och K2 (kanot). Bara att hålla tummarna. Jag är nu åter på jobbet efter en veckans skön ledighet, och mycket OS har det blivit. Men den idrott som jag faktiskt, tyvärr har sett minst av men önskar att jag kunnat ser mer av är basketen. Framför allt USA:s "dream team". Som fd. basketspelare är det alltid extra kul att få se riktigt bra basket och då menar jag, riktigt bra så som dream team-basket.

OS-fortsättning följer...

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar