lördag 4 augusti 2012

Tänk om jag hade fått betalt för att titta på OS

OS fortsätter (lovley) och hittills har Sverige tagit två medaljer. Ett silver i fälttävlan och ett silver i skytte (dubbeltrap). I morgon har Sverige tre medaljer i starbåt. Fredrik Lööf och Max Salminen har redan seglat hem minst ett brons. I morgon vet vi om det blir en tredje eller en andra plats. Några fjärdeplatser har det också blivit, tyvärr. Den fjärde plats som fick mig rörd till tårar var när Lassi Karonen förlorade bronset i rodd igår. Han kommer inte delta i ett till OS och har aldrig vunnit den där efterlängtade mästerskapsmedaljen. Som han kämpat och som jag så innerligt tyckte att han var värd den, just igår var han värd den extra mycket eftersom han visade på sådant sportsmanship trots sin besvikelse. Lassi Karonen är en av mina hjältar! Friidrotten har dragit igång, dock tror jag inte det bli medaljer för Sverige men, jag hoppas jag har fel. Det största och det som är min absoluta hjödpunkt blir när herrfinalen på 100 meter ska avgöras. 

Jag tittar just nu på damernas triathlon och svenskan Lisa Nordén ligger bra till. Vid växlingen från cykel till löpning är Nordén på plats två! Jag kan faktiskt inget annat än att bli riktigt sugen på att genomföra ett eget triathlon. Är du med? Ska vi säga 2013? We can do it? I can do it!

OS-fortsättning följer...

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar