lördag 11 augusti 2012

Nu jävlar gäller det!

OS-GULD?!

Igår spelade dom svenska handbollsherrarna mot Ungern om en OS-finalplats. Jag var osäker på vinst men herrarna visade kämparglöd utan dess like och vann med siffrorna 26-25. En bragd helt klart. Jag såg inte matchen på TV men följde den via radio och oj oj vad nervöst det var. Jag tror det nästan var lika bra att det bara var via radio jag kunde lyssna. Vet i katten om jag hade pallat att se matchen. Nerverna var på utsidan ändå. I morgon klockan 16.00 är det OS-final i handboll och Sverige möter Frankrike. Frankrike är ett jättebra lag och skulle Sverige vinna finalen så kapitulerar jag fullkomligt, jag lovar dig. Jag kommer sitta bänkad framför TV och heja ut av bara den. Det bör du cokså göra för blir det vinst, då skriver handbollslandslaget historia. 

I övrig: 
USA har med Pia Sundhage i spetsen tagit OS-guld i fotboll. Är Sundhage aktuell för svenska landslaget nu? Det spekulerar i alla fall. 
Överklagan som handlade om att Lisa Nordén (triathlon) skulle dela guldet med Spirig har avslagits. Tycker faktiskt att vi ska lägga dom där nio tusendelarna bakom oss och njuta av Nordéns silvermedalj istälet. Det är en bragd bara det. 
Ikväll hoppar Emma Green-Tregaro höjdhoppsfinal. Medalj? Nej det tror jag inte tyvärr men hon kan överraska om kroppen håller. 
USA:s damlag på 4x100 meter var helt out standing när dom vann på tiden 40.82 och slog nytt WR. Min personliga favorit Carmelita Jeter som sprang sista slutsträckan, pekade mot resultattavlan innan målgång och det gjorde hon rätt i, uppenbarligen. 

I morgon är det sista dagen för OS i London 2012. Men innan jag säger hej då så ska jag njuta av dom sista sändningarna. 

OS-fortsättning följer...

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar