måndag 26 november 2012

Mindre än en månad kvar

Dagarna går och snart är det jul. Jo men så är det faktiskt. Idag är det exakt en månad kvar tills spektaklet jul är över. Dom senaste fem åren har jag varit på resande fot över jul och nyår. I år ska jag vara hemma. Eller hemma och hemma, jag ska vara hos mormor och släkt i Norrtälje utanför Stockholm. Över nyår blir det förhoppningsvis Sälen och skidåkning. Så hemma är jag ju i och för sig inte men jag är i Sverige. Det är inte vanligt denna tiden på året, men någon gång ska vara den första - på fem år. 

Jul på Liseberg
Tänkte faktiskt besöka Jul på Liseberg i år. Senast jag var där var typ 2003 skulle jag tro. Jag minns att det regnade och att jag hoppade på kryckor. Borde varit runt 2003 i alla fall. Hoppas kunna skaffa någon form av julkänsla med hjälp av Liseberg. Julkänsla är inte min grej men jag ska göra ett försök. Några julbord ska jag väl också hjälpa julkänslan på traven. Det bli en jullunch med Lokalnämnden och julbord med jobbet. Jag har ju faktiskt redan ätit jullunch i år, i månadsskiftet september/oktober. Julskinkan var inte att leka med!

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar