onsdag 28 november 2012

Aj aj och öppet hus

Aj aj
Det är sällan jag har skador. Just nu har jag två. Typiskt och inte kul! I somras trillade jag av spårvagnen (ja du läste rätt), jag trillade av spårvagnen och min högra fot vek sig ordentligt och jag är fortfarande inte helt bra. I förra veckan började jag känna av att min vänstra handled smärtade i visa läggen och tyvärr har det bara blivit värre och värre. Framför allt kan jag inte lyfta tungt för då känns det som att knivar skär in. Vet inte vad aj aj i handleden bero på men vila är nog den ända medicinen. Yeah right, hur ska det gå till?!


På jobbet
I lördags hade min skola öppet hus. Elever, föräldrar, familjer och alla andra som ville se vad vi på Sannaskolan gör var välkomna. Det hölls konserter, caféverksamhet, våffelstuga, mattequize, Eiffeltornsbyggande av sugrör, strömmingslucka, redovisning av elevens val, testa dataspel och en massa mer. Själv blev jag ombedd att hålla tre "lektionspass" för några av mina klasser och deras föräldrar. Det blev föreläsning om träning och kost. Det var skoj att  föräldrar till elever kom och deltog men det absolut roligaste var att min mamma kom. Kände mig stol att få presentera min mamma för elever, mina kollegor och min rektor. Att hon ville ta sig tiden att komma och se vad hennes dotter faktiskt gör om dagarna betydde väldigt mycket för mig. 


I övermorgon är det helg och snart är det jullov - ja tack!

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar