onsdag 5 december 2012

Julbak och annat smått och gott

Då var det dags för årets första julfika. Det har faktiskt blivit lite av en tradition hos mig. Att bjuda hem vänner på julfika någon gång i början på december. Mest har det varit för att jag de senaste fem åren inte varit hemma under jul. Jag har gjort långresor och rest iväg redan i mitten på december och missat det mesta vad julfika och julbord heter. 

I år kommer jag bland annat att bjuda på hembakade lussekatter, givetvis lchf. Receptet kommer från Marianns LCHF mat och bak (klicka här). Lussekatterna blev riktigt goda och inte alls olika de vanliga som är gjorda på vetemjöl. Vi får se vad gänget tycker ikväll. 

För övrig har jag shoppat nya överdragsbyxor på Intersports barnavdelning. Mycket praktiskt då deras storlekar passar mig perfekt samtidigt som jag får kläderna mycket billigare. Två överdragsbyxor till en tredjedel av priset. Sådant gillar jag! 

Apropå överdragsbyxor (långsökt ?) så är min handled fortfarande inte bra. Jag borde säkert vila men svårt att motivera sig att inte träna. Det går helt enkelt inte dock insåg jag snabbt att bicep curls är ett big no no - smärta, så att biceps får tränas på andra sätt helt enkelt. 

Nu är det dags att värma glögg!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar