söndag 16 december 2012

Cyklacyklacyklacykla

Vättenrundan närmar sig. Kanske inte så att jag känner mig stressad att jag ska cykla 30 mil typ nästa vecka men träningen är i full gång i alla fall. Idag var det återigen träning ihop med Vättengänget. Tre timmar cykel (en del har frågat men svaret är inomhusträning under vinterhalvåret). Känner mig rätt mör i kroppen och det är en skön känsla. Det som är roligt när man har hittat en idrottsgren som man verkligen tycker om att utföra är att tiden försvinner. Tre timmar känns en timme.  

I veckan som gått anmälde jag mig till Hisingen runt som går av stapeln den 26 maj och är 15 mil långt. Tanken är att också cykla Giro Göteborg som är ett nytt cykellopp, ett stadslopp. Det är 7 mil långt och går genom Göteborgs city och ska vara en motsvarighet till Göteborgsvarvet. Ser verkligen fram emot våren och cyklingen. Det ska bli jätteskoj att få testa sina vingar och utmana mig själv, både fysiskt och mentalt. 

//Theres


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar