torsdag 13 december 2012

Sankta lucia

Det är helt sjukt. Det är tredje advent i helgen och jag som inte har förstått att midsommar passerat än. Så med är jag tidsmässigt. Som ni säkert har märkt så bloggar jag lite mindre frekvent just nu. Det beror främst på två anledningar. 
1. Min datorskärm har sagt hej då och leker myrornas krig. Ska fixa...sen.
2. Mina dagar är långa och när jag väl kommer hem så blir det mat, dusch och kudden. 
Jag har tidigare skrivit att jag bara bloggar när jag själv vill och känner för det och att jag inte kommer förklara mig eller be om ursäkt när det blir mindre bloggande. Så mina två anledningar är inga förklaringar eller ursäkter utan ren fakta (hehe). 


Idag var det deadlinen för att sätta betygen på alla elever. För första gången fick 6:or, 7:or och 8:or betyg. Det är inte lätt ska ni veta, att sitta med ett underlag och sedan bedöma varje elev enskilt utifrån en kursplan som går att tolka på lika många sätt som det finns lärare. En del elever kramade om och en del fick tårar i ögonen. Bara att bita ihop för min del men självklart att det känns både glatt och jobbigt inne i mitt lärarhjärta. Det är bara en dag kvar med lektioner för min del. Nästa tisdag är det pysseldag och på onsdag är det julavslutning. Sedan är det dags för mitt första jullov på, låt mig räkna...12 år. Men den som väntar på något gott väntar aldrig (!) för länge. 

I morgon är jag ledig då min bonussysters far tragiskt gick bort och ska begravas. Kommer minnas Roland på många sätt. Han och jag delade den politiska ådran och det blev en del prat om just politik genom åren. 

//Theres


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar