onsdag 19 december 2012

SEMESTER

Då har jag gått på jullov för första gången på 12 år. Jag har min första betalda semester och det är för mig sjukt många vuxenpoäng. Kan också berätta att idag, den 19 december 2012 blev mitt 80% vikariat en 100% tillsvidaretjänst. Den ångest jag hade i somras över min framtid är nu bortblåst, uppenbarligen. Jag har fått ett fantastiskt jobb på en bra skola med underbara kollegor och elever. Varje dag är inte lätt men varje dag gör mina kollegor och jag en skillnad för någon som behöver oss, som kanske ibland inte har någon annan vuxen än oss. Det känns riktigt bra! 

Efter en trevlig julavslutning städade jag mitt skrivbord, sorterade och slängde papper. Förberedde inför nästa termin med nya pärmar och mappar för varje klass. På eftermiddagen bjöd rektor Torbjörn på fika och det blev även några avtackningar för personal som ska gå vidare från Sannaskolan till nya äventyr. Det kändes tråkigt att några riktigt duktiga pedagoger lämnar oss men dom kommer att göra underverk någon annanstans. 

I morgon är det en fullspäckad dag som börjar med träning (semester är ingen ursäkt) och efter det bjuder Mira och lilla Hillevi på frukost. Perfekt! Lunchen kommer att intas på Amazing Thai tillsammans med gänget från idrottshögskolan. Det är en tradition - julavslutning på Amazing Thai. Efter lunchen ska jag möta Anna-Malin och underbara Rasmus på stan och försöka att överleva den värsta julhandeln. På kvällen blir det Posthotellet tillsammans med...nej föresten, det avslöjar jag inte riktigt ännu (hihi). Jag älskar redan min semester!

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar