söndag 11 november 2012

Tiden går (för fort)

Då har ytterligare en vecka gått och jag har inte hunnit att blogga. Trist men hoppas att du som följer mig har förståelse för att mitt nya jobb tar tid och mitt fokus ligger där just nu. Veckan som gått har jag tillbringat 44 timmar på min arbetsplats. Inte många timmar om man jobbar 100% men det gör jag inte så det har blivit en arbetsdag extra för mig, om man slår ut det. Hursom, jag klagar inte men vill på ett kanske något omständigt sätt berätta att jag har mindre tid att blogga just nu. Och där gick jag i mål med min omständiga förklaring (haha).

Huset vid havet
I fredags åkte jag till Huset vid havet och min mamma. Helt underbart skönt att vara där och bara få vara, äta god mat (mammas mat är bäst) och umgås med min mamma. Igår blev det rödvin vid mitt köksbordet med en, enligt egen utsaga en härlig person med efterföljande besök på stans nattklubbshak. Inte ofta man besöker nattklubbshak och efter varje besök så förstår jag varför. Tur att jag hade sådant härligt sällskap!

Idag ska jag fira min pappa - farsdag. Han ska få en icke-klassisk farsdagspresent. Alltså ingen slips, inga strumpor och inte heller en bok. Men han kan på kuppen bli mångmiljonär och i några sekunder kommer han att få uppleva en kittlande spänning. Gissa vad han ska få?
Levi, Finland

Den alpina världescupen har haft premiär i helgen och jag fullkomligt sitter klistrad framför TV. Längtan efter skidresor gör sig smärtsamt påmind. Som det ser ut nu så blir det en tripp till Sälen över nyår och vecka 7 bär det av till alperna. Har jag lite flyt kanske det kan bli skidåkning i påsk också. Den som lever får se men det rycker ordentligt i skidtarmen. 

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar