onsdag 23 januari 2013

10 år - en milstolpe

I januari 2003 hände det två stora saker för min del. Jag fick min lägenhet och jag fick mitt första politiska uppdrag i Göteborgs kommun. Jag bor efter 10 år kvar i min lägenhet och jag har fortsatt mitt politiska engagemang och har suttit i flera nämnder och styrelser i kommunen sedan dess.

Lägenheten har jag gjort om tre gånger. Allt ifrån att måla till att tapetsera och byt ut möbler. Om jag tänker tillbaka 10 år minns jag när jag hade min blå period i livet till idag när det är guld och svart som gäller. Med åldern förändras även smaken - uppenbarligen. Häromdagen blev jag extremt sugen på en ny soffa, ja jag kommer tydligen att fortsätta att göra om min lägenhet. Nytt förnöjer. 


Idag har jag två politiska uppdrag. Lokalnämnden och Älvstranden Utvecklings AB. Jag har genom åren som gått arbetat med allt från sociala frågor till utbildningsfrågor. Idag är det dom hårda frågorna som gäller, lokalfrågor. Min politiska "karriär" har givit mig massor av erfarenhet och lärt mig otroligt mycket. Jag brukar säga att det inte finns någon skola i världen som kan ge en person den kunskapen som politiken har givit mig. Livets skola. 


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar