fredag 11 januari 2013

Fredag!

Veckan har rullat på men nu är det snart helg och som oftast är helgen fullbokad med roliga saker. Ikväll tar mina vänner från lärarprogrammet sin examen och det ska vi fira. Dörrarna slås upp hemma hos mig ikväll, så klackarna i taket! I morgon, lördag ska jag träffa Jesssica. Milen i Skatås ska avverkas. Ett perfekt sätt att kombinera lite motion och prat. Kvällen bjuder på vinkväll hemma hos en kompis. Trevlighetsfaktor 10 på en skala 1-10. På söndag blir det träning och sedan brunch med mamma och vänner till familjen på Incontro. Där bjuder dom på italiensk mat, perfekt efter ett träningspass.

Apropå träning, jag har så länge jag kan minnas haft korta muskler på baksidan lår (biceps fermoris - jag är ju trots allt idrottslärare). På ett av gymmen där jag oftast tränar styrekträning så har dom en stretchmaskin för just den muskeln. Jag var givetvis tvungen att testa. Jag la mig tillrätta i maskinen och började stretch - aj. Men det hjälpte. Igår när jag testade samma sak för andra gången märkte jag redan en vis skillnad. Bara att forstätta så ska väl även jag få länge och mjukar lårmuskler. Fröken osmidig behöver blir smidigare nämligen. 



Jag önskar er alla en trevlig helg!


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar