torsdag 24 januari 2013

Pulverkaffe - ett minne blått

Idag landade min nya kaffemaskin i mitt kök och vilken vacker pjäs det är sen då. En Nesspressomaskin med mjölkskummare (!) står nu på min köksbänk och blänker ikapp med mitt leende. Ja, jag är sjukt nöjd med mitt köp. Under mina år som student har det främst varit pulverkaffe och micrat vatten som har varit det jag kallat kaffe. Men det är ett minne blått som sagt. Efter att en kär vän bjöd på kaffe från en Nesspresomaskin så var jag såld. Kan det vara så gott med en kopp kaffe, hemma?! Jag blev lite besatt av tanken att köpa en likadan och i söndags slog jag till. Jag började dricka kaffe hyfsat sent i livet. Jag var runt 25 när jag slutade dricka varm choklad och började dricka kaffe, eller snarare mjölk med kaffe. 

En god kopp bryggkaffe har varit gott nog åt mig - fram tills nu. Visst, en god kopp bryggkaffe är det inget fel på, men jag kan lova dig att från och med nu kommer jag att vara mer kräsen än innan. Jag drar min absoluta gräns vid pulverkaffe! 

Välkommen till Theres café!

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar