söndag 20 januari 2013

Då var det söndag

Kom just hem efter ytterligare ett tre timmars cykelpass med VRC2013 (mitt träningsgäng inför Vätternrundan 2013). Står just nu och trycker i mig en bit pizza från gårdagen. Det är jag lätt värd efter tre timmars intensiv cykling. Är riktigt slut i kroppen men det är en bra känsla. I veckan som gått har jar jag blivit medlem i Hisingens cykelklubb och har dessutom anmält mig till deras träningsläger i Laholm som går av stapeln i början på april. En bra start att ladda upp inför de tre cykellopp som jag är anmäld till i maj och juni. För övrigt rullar allt på i vanligt tempo, om än i ett snabbt tempo. Om mindre än tre veckor befinner jag mig i Italien och jag skulle tro att jag i detta nu sitter på after ski med ett glas i handen. Inte en dålig mental bild att längta efter. 

I onsdags var det säsongspremiär för Uppdrag granskning på SVT1. Programmet handlade om barnfattigdomen i Sverige och att den är kraftigt överdriven. Janne Josefsson granskade rapporter från Rädda Barnen, Bris och Majblomman bland annat. Hans resultat var mycket intressanta och jag blev både uppröd och ledsen när jag såg programmet. Kände mig delvis lurad men blev också arg på mig själv att jag, som kommunpolitiker sedan 10 år tillbaka inte haft bättre koll. Klicka här för att se programmet på SVT Play. 

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar