fredag 22 juli 2011

Dress code

Nästa helg är jag bjuden på bröllop på Orust och det ska bli härligt underbart att få se min ungdomsvän säga ja till sin älskade. Att gå på bröllop är nått jag har gjort en hel del genom åren. Jag har ju kommit till den åldern då många vänner gifter sig och det är som oftast alltid lika underbart att få äran att få vara med och dela den stunden tillsammans med brudparet. Det är kärlek i luften och alla är glada och lyckliga, det kan inte bli bättre.


Den guldfärgade
Ett dilemma som dock uppstår är kläder, passande kläder. Det kan låta trivialt men det är faktiskt inte det om man som jag tycker att vett och etikett är viktigt. Jag har en hel del klänningar hängandes i garderoben där hemma och hade faktiskt tänkt att använda den klänning som jag själv bar som tärna på ett bröllop. En klänning i guld med mönster som är av modell "kinesisk" med hög krage, supersnygg och passande för ett bröllop. Men, den är alldeles för stor (tack lchf!), så den får hänga kvar på galgen som ett glatt minne istället. Min plan gick alltså i stöpet och en ny klänning måste införskaffas. I garderoben hänger dock den "lilla svarta" som jag tror mer eller mindre alla kvinnor äger. Frågan är nu om jag kan använda den på bröllopet? Etiketten säger nej, hel vit och svart eller rött ska du inte bära på bröllop men om man matchar med assessorer i glada färger är det okej då? Läste på nätet om just detta och åsikterna går helt klart isär. Blev alltså inte mycket klokare av det. Och jag som är en tjej som vill hålla på etiketten får nog ge mig ut på stan och se vad som finnas att shoppa. En dålig ursäkt att få shoppa ny klänning kanske men alla ursäkter är goda nog åt mig och min garderob!


//Theres

1 kommentar:

  1. om du inte hittar någon har jag och flera med mig haft svart på bröllop! matcha bara med en sjal eller väska eller så i somriga färger! du får våga släppa på etiketterna lite å se va som händer helt enkelt ;o)

    SvaraRadera