fredag 26 augusti 2011

En Cobra kan vara bomull för själen

Jag har varit borta torsdag till fredag och spelat golf. Efter en sommar med lite ojämt spel gav det äntligen resultat. Efter en frukost för riktiga golfare (och lchf:are) begav vi oss iväg. I tryckande värme spelade jag faktisk hyfsat bra. UT hade jag i och för sig rätt dålig score (för er icke-golfare betyder det att jag på dom första nio hålen spelade kasst). Men IN spelade jag bra och fick en riktig bra score (för er icke-golfare betyder det alltså att jag på dom sista nio hålen ryckte upp mig och glänste till och från). Jag var nöjd bortsett från mina puttar. Pinsamt!

KKGK hål 11


Min golfkarriär började för över 20 år sedan. Redan 1989 fick jag min första bag och mitt första golfset (som ett litet barn var klubborna därefter, ni förstår ju längden på dom). Några år senare tog jag mitt gröna kort och ett liv med mycket golfspelande var igång. En vår i slutet på 1990-talet var jag i Frankrike och spelade golf och där sprängde jag gränser vill jag lova er. Min driver drog jag iväg en bra bit över 200 meter och jag storspelade. När jag blev 21-22 år gammal valde jag själv att kliva av banan och slutade spela golf. Men för några år sedan kom suget tillbaka och jag klev på banan igen. 


Efter ett så långt uppehåll kunde det inte gå annat än rätt dåligt men det är lite som att cykla. Svingen sitter där trots allt även om min (golf)längd fattas mig. Men efter att ha fått testa hybridklubbor dessa dagar så kan jag meddela, längden är inte tillbaka 100% men det är inte långt ifrån! En hybriddriver årsmodell 2011, märke Cobra, senaste designen (Obs! viktigt) gjorde jobbet åt mig. Ni golfare, ni vet det där speciella klicket som uppstår vid en ren träff, det klicket hördes vid varje utslag. Så nya klubbor, mycket vinterträning och säsongen 2012 kommer bli säsongen då jag återigen spränger gränser. 

//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar