tisdag 30 augusti 2011

En låt med glada minnen till

Det finns många låtar som man har speciella minnen till, man kopplar låten till olika känslor och händelser. Glad, hjärtesorg, lycklig, vänskap, tonåren, sorg, bröllop, ja listan kan göras lång. Oftast är det väldigt personligt och känslan kan egentligen dyka upp när du minst anar det. När den där låten spelas - kommer känslan tillbaka. Idag kom den där känslan tillbaka till mig...


Jag hade kommit fram till Kho Phi-Phi tillsammans med mitt ressällskapet. Det var kväll och vi har ätit middag på stranden. Livet var underbart och nu serverades det goda drinkar framför oss i baren där vi satt. Vi småpratar om allt och inget. Bland annat försökete mitt ressällskap förklara en låttext för mig. En extremt smörig och cheese låttext som fick mitt ressällskap att känna kräksmak i munnen. Det var en låt av Bruno Mars. Jag förstod inte riktigt vilken låt det var men föreslog för mitt ressällskap att sjunga en strof. Men det var då det hände, låten Just the way you are strömmade ut från högtalarna och mitt ressällskap nästan skrek;
- Det är ju den här låten jag menar!
- Jaha, den här. Men den är ju jättebra!
- VA?! Nej, nej. Lyssna på texten...Hör du inte hur smörig den är?!
- Jo...men tänk om någon sjöng detta till mig...då skulle jag smälta...åhhh...


Låter betyder Thailand, underbart ressällskap och en grym resa. Vad betyder den för dig?



//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar