torsdag 11 augusti 2011

Fly, fly far away

Härom veckan (när det fortfarande var sommar ute!) stod jag i mitt kök och pratade i telefon, då jag hör ett väsande ljud utanför. Jag tittade ut genom fönstret och såg då en luftballong som gled precis ovanför och förbi mitt hustak. Ballongen flög riktigt lågt och det såg nästan lite farligt ut. Men det väsande ljudet är ett tydligt tecken på att varmluft blåses in i ballongen och den steg och försvann bort över takåsarna.


Att flyga luftballong har i många år varit något som jag har velat göra. Det var på tapeten för några år sedan men som mycket annat så blev det aldrig av då. I mina ögon är det lite av en romantisk upplevelse och jag hade mer än gärna delat den med någon speciell. Men den som lever får se och nästa sommar kanske det är jag som får dricka champagne i en luftballong som stiger upp mellan hustaken och styr mot solnedgången...


//Theres

1 kommentar:

  1. Att flyga ballong är ljuvligt!!!! Såklart du måste det!!

    SvaraRadera