måndag 15 augusti 2011

Partyprinsessor dör aldrig - dom blir bara lite äldre

Under några av mina yngre år var jag stamis på Göteborgs partygata nummer 1 - Avenyn. Många långa och blöta nätter blev det. Förfest var obligatoriskt och sen var det taxi in och taxi hem som gällde. Samma visa varje vecka (observera att jag inte skriver varje helg för helgerna räckte inte till - så att säga). 


I helgen som varit har Slottskogen öppnat sina gräsmattor för festivalsugna människor. Att gå på konsert har jag inget emot men lera och bajamajor är inte riktigt min grej (jag vet att wow är något annat men det är principen - typ). Jag är inte en festivalmänniska helt enkelt. Och när jag gjorde ett vilken-festival-typ-är-du-test i Metro blev jag mer säker på min anti-festival-inställning. Jag blev nämligen partyprissen och utan att ta testet på för stor allvar så kunde jag inte låta bli att le och tänka tillbaka på dom där yngre åren.


Numera, i mina något äldre år är några glas vin tillsammans med vänner och en god middag den perfekta kvällen. Men det behöver i sin tur inte betyda att det aldrig blir taxi in och taxi hem, om ni förstår. För fartränderna går aldrig riktigt ur en äkta partyprinsessan.


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar