onsdag 31 augusti 2011

Det är över

Jaha då var det över, för den här gången. Lika snabbt som den kom, lika snabbt försvann den, och ledsen blev jag. Det känns både tungt och sorgligt även om det var kärlek under tiden. Lyckan jag kände gjorde mig varm i hela själen och jag levde verkligen upp. Jag kände värme och glädje, jag gjorde verkligen det! Men nu väntar nya tider, kallare och mörkare. För det är så när sommaren är över och hösten är på ingång. 


Sommaren har varit underbar och mycket glada upptåg har det blivit. Sammanfattningsvis kan jag bara undra vart tiden tog vägen?! Seriöst, för tre månader sedan gick jag på sommarlov. Då väntade nio veckors sommarjobb och nästan fem veckors ledighet men idag är det sista dagen på sommarlovet och i morgon början skolan igen. Ute börjar det bli blåsa kallt och det känns som om mina älskade solglasögon har gjort sitt för den här säsongen. Ångest uppstår! 


Tur att hösten bjuder på minst lika många glada upptåg som sommaren har gjort även om det kommer blåsa något kallare kring mina öron, Klänningarna byts helt enkelt ut mot vinterjacka och mössa. Jaja...


//Theres

2 kommentarer:

  1. Jag älskar hösten! Tänk på alla fina färger, mys möjligheter med en kopp te och härliga friska vindar! Och den obligatoriska underbara halsduken att kura in sig i! :) /Marie

    SvaraRadera
  2. tänk på att du slipper att nästan varje dag i drygt ett halvår klä på och av geggiga regnkläder och/eller overaller (och dra upp ungar som sörplar i vattenpölar) så känns de kanske bättre ;o)
    /gissa vem?

    SvaraRadera