söndag 4 september 2011

Hajen kommer, hajen kommer

Jag har ett intresse som få av er vet om. Med skräckblandad förtjusning har jag sedan jag varit barn fascinerats av hajar. Framför allt hajar av den större storleken så som vithajen. Så fort TV har visat dokumentärer om hajen har jag suttit som klistrad framför TV:n och sugit åt mig allt som dokumentären har berättat. Hajen som är ett av världen farligaste rovdjur är ett komplext och fascinerande djur. Jag om någon är glad som ett barn på julafton att jag sedan i somras har ett nytt TV-abonemang där kanaler som TV4-Fakta, Animal planet, National geographic och flera kanaler till finns med i utbudet. Ett flertal dokumentärer om hajar visas då och då och har jag turen att bläddra förbi så finns det inget som kan störa, nästan inget i alla fall. 
Min barndomsdröm


I december reser jag till USA och Mexico. I Mexico ska vi gör en del dyk. Bara dyken i säg ska bli fantastiska att uppelva men min våtaste dröm är att få dyka med hajar och jag hoppas innerligt att vi får möjlighet att uppleva det. Att dyka ner i en bur och förhoppningsvis få se en stor haj som till och med kanske går till attack, det vore verkligen att förverkliga en barndomsdröm.


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar