söndag 11 september 2011

Mer fett och mindre socker är ett vinnande koncept

kostdoktorn.se
Ni kan inte ha undgått om ni följer min blogg att jag har sedan i våras hakat på "trenden" lchf - low carb high fet. Något som förändrade mitt liv och som hittills gjort mig 10 kg lättare. I debatten kan man läsa alla typer av positiva och negativa inlägg om dieten eller som jag vill kalla det, livsstilen. Det intressanta är att det har hjälpt många människor att må bättre och dom som är misstrogna kostförändringen har tror jag, inte änns testat på riktigt. Dom går enbart på forskningen som är både knapphändig och bristfällig - än så länge. Du kan inte testa lchf-kost i några dagar och sen konstatera att det inte fungerar. Vill du må bättre så ge det en chans på 2-4 veckor och du kommer garanterat märka förändring till det positiva. Givetvis passar lchf inte alla människor, precis som vikt väktarna eller bantning inte passar för andra. 


Hittade en intressant och bra artikel som jag tycker du ska läsa och begrunda. Klicka här för att läsa debattartikeln.


//Theres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar